IJsfontein Homepage

Opdrachtgever: Mercedes-Benz Global Training

Sinds begin mei staat de nieuwe generatie A-Klasse in de showrooms. Om ervoor te zorgen dat de verkooporganisaties wereldwijd advies van hoge kwaliteit kunnen bieden, worden zij getraind als onderdeel van de Global Training Experience. Op dit trainingsevent worden de nieuwste modellen en technologische ontwikkelingen gepresenteerd. IJsfontein en Wegesrand-Expert-Network ontwikkelden een mixed reality experience waarmee bezoekers de nieuwste, onzichtbare, features van de Mercedes A-klasse kunnen ontdekken.

Onzichtbare systemen visualiseren

Dankzij radar, sonar en stereo camera’s zijn nieuwe auto’s intelligent en intuïtief. Zoals met de meeste nieuwe technologische ontwikkelingen zijn deze systemen onzichtbaar. Hoe laat je dan al die dealers zien hoe alles werkt? En hoe zorg je dat ze snel en goed begrepen worden

Alsof je door een 3D infographic loopt

IJsfontein heeft een Mixed Reality experience gemaakt waarin de bezoeker een echte, fysiek aanwezige, auto bekijkt door de HoloLens van Microsoft. De HoloLens voegt een virtuele, informatieve laag toe.

Tijdens een tour van 6 minuten lopen de bezoekers om de nieuwe A-Klasse heen, en kunnen ze de sensoren van de auto zelf virtueel activeren. Daardoor kunnen ze zien hoe de auto als het ware om zich heen kijkt, en vervolgens reageert.

De experience toont ook situaties waarin deze sensoren worden gebruikt op ware grootte. Zo zien ze virtuele auto’s en fietsers de detectiezones binnenrijden en horen ze tegelijk in de auto alarmmeldingen afgaan. Op deze manier krijgen ze meer kennis en inzicht om hun klanten goed te kunnen adviseren: Het is alsof je in een driedimensionale levende infographic rondloopt.

Aan het einde van de tour worden alle sensoren geactiveerd. Een indrukwekkend gezicht, die het enorme 360° bereik van de sensoren rondom de auto laat zien.  

Wat kunnen we voor jou doen?

Ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie of kunnen betekenen? Neem contact op met ons of bel 020 33 00 111