Apps bieden de mogelijkheid om te spelen en te leren wanneer en waar je maar wilt. Wij ontwikkelen apps voor smartphone en/of tablet. Voor android en IOS. Native maar ook apps met Unity of HTML5 als basis. Dit hangt af van het budget, de doelstelling en de doelgroep.
Playful learning wordt steeds breder toegepast in het bedrijfsleven. Bijvoorbeeld om veranderingen te ondersteunen of personeel te trainen. Wij ontwikkelen tools voor permanente educatie of voor losstaande trajecten. Dit varieert van een serious game tot een gegamificeerde app of blended learning.
In ons blog vind je regelmatig nieuwe artikelen over onze projecten, gaming, gamification, educatie, technologie, kinderen en jongeren en interactive design. Spelen en leren staan altijd centraal.
Overzicht van de verschillende branches waarin IJsfontein actief is.
Een goede serious game is in staat complexe inhoud toegankelijk te maken voor een breed publiek. Daarnaast maakt een game nieuwsgierig en is het een aantrekkelijk medium. Niet verwonderlijk dus dat games vaak worden ingezet voor marketing en communicatie doeleinden.
Door het bouwen van speelse interactieve installaties, apps, multimediatours of websites helpen wij cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. We werken intensief samen met de opdrachtgever en stemmen zo inhoud, techniek en vorm optimaal op elkaar af.
overzicht van de verschillende doelstellingen van de producten van IJsfontein
E-learning (electronic learning) maakt tijd- en plaatsonafhankelijk leren mogelijk. Game based e-learning doet meer. Wij geloven dat we door de inzet van game mechanics gebruikers kunnen motiveren zichzelf te (blijven) ontwikkelen. Hierbij is niet de content leidend maar het gedrag van de gebruiker.
Meer en meer wordt onderkend door wetenschappers, onderwijsinstanties en organisaties dat leren effectiever wordt als je gebruikt maakt van spelprincipes. Educatie is bij veel van onze projecten dan ook de hoofddoelstelling.
IJsfontein is onlosmakelijk met educatie verbonden. Zo werken we al sinds 1997 samen met educatieve uitgeverij Malmberg. Samen ontwikkelen we digitale leermiddelen en denken we na over welke plek Playful Learning in het onderwijs zou moeten hebben. Wij zijn er trots op dat bijna elk kind in Nederland een keer met een van onze producten heeft gewerkt.
Articles about gaming, gamification and playful learning
Iedereen die het heeft geprobeerd weet het: gedrag is moeilijk te veranderen. Iemand vertellen wat gezond of gewenst gedrag is, is niet genoeg. Het is belangrijk dat iemand zelf de conclusie trekt dat gedragsverandering wenselijk en mogelijk is. Een game omgeving kan hierbij helpen door te motiveren, betrokkenheid te creëren en het gevoel van zelfbekwaamheid te vergroten.
In de gezondheidszorg wordt gaming en simulatie breed toegepast. Zowel voor het trainen van personeel als voor de behandeling van patiënten. IJsfontein werkt intensief samen met wetenschappelijke instanties en zorginstellingen. Hierdoor zijn veel van onze producten gevalideerd en geaccrediteerd.
In de gezondheidszorg wordt gaming en simulatie breed toegepast. Zowel voor het trainen van personeel als voor de behandeling van patiënten. IJsfontein is al jaren gespecialiseerd in het ontwikkelen van producten voor de gezondheidszorg. Wij werken intensief samen met wetenschappelijke instanties en zorginstellingen. Veel van onze producten zijn gevalideerd en geaccrediteerd.
Nieuwsartikelen over IJsfontein. Nieuwe projecten, awards, evenementen etc.
Wij ontwikkelen interactieve installaties voor bijvoorbeeld musea. We experimenteren met nieuwe en creatieve technologie en ontwikkelen zo steeds weer nieuwe manieren om informatie te ontsluiten en toegankelijk te maken voor een breed publiek..
De jeugd heeft de toekomst en is daarmee een interessante en populaire doelgroep. Een doelgroep voor wie games en digitale applicaties gemeengoed is. Logisch dat veel bedrijven dit middel gebruiken om hun boodschap over te brengen of om gedragsverandering te bewerkstelligen.
Een kind weet vaak intuïtief hoe een smartphone of tablet werkt. Achter één swipe zit immers een wereld van plezier verborgen. Kinderen zijn kritische consumenten en vaak ongeduldig: je krijgt één kans om het goed te doen. Games en applicaties ontwikkelen voor kinderen is een vak apart.
Inzichten en cases naar aanleiding van projecten gemaakt voor Kinderen en Jongeren
projecten gesorteerd op de leeftijd van de doelgroep
Door het bouwen van speelse interactieve installaties, apps, multimediatours of websites maken wij cultuur toegankelijk voor een breed publiek. Of we nou een enkele installatie bouwen of verantwoordelijk zijn voor de gehele interactieve invulling van een tentoonstelling, elke keer weet ons ervaren team samen met de opdrachtgever inhoud, techniek en vorm optimaal op elkaar af te stemmen.
Artikelen over de toepassingen van spelend leren in onderwijs en educatie.
Artikelen van IJsfontein over onderzoek en validatie trajecten rondom serious games, playful learning en gamification concepten
De overheid maakt steeds meer gebruik van applied gaming. In een game kan vrijuit geëxperimenteerd worden met complexe siuaties en wordt ingewikkelde problematiek toegankelijk. Bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, defensie of watermanagement.
projecten gefilterd op product type
Hoe zorg je dat medewerkers intrinsiek gemotiveerd zijn om zich te (blijven) ontwikkelen? Die vraag beantwoorden wij al ruim 20 jaar met de ontwikkeling van bewezen effectieve tools voor permanente educatie en gedragsverandering. Naast maatwerk hebben wij ook een eigen leerplatform: Uptrek. Dit game-baseden sociale leerplatform ondersteunt langdurige gedrags- en cultuurverandering bij grote organisaties.
De Hongaarse psycholoog Mihály Csíkszentmihályi beschreef 'flow' als de mentale toestand van totale immersie in een activiteit. Uitdaging en vaardigheid zijn in balans, je bent gefocust en wordt volledig ondergedompeld in wat je doet. In een goede serious game zijn leerdoelen impliciet ingebouwd zodat de speler volledig kan opgaan in het spelen en in een staat van flow kan komen.
Artikelen van IJsfontein waarin wij inzichten en best practices delen op het gebied van (game) technologie.
Naast e-learning en klassieke trainingen zetten steeds meer bedrijven een serious game of gamification in om personeel te trainen. Voor een specifiek onderwerp, maar ook voor permanente educatie. Afhankelijk van de vraag, de doelgroep en de context van de leerdoelen maken we samen met de opdrachtgever de beste keuze voor vorm, techniek en platform.
Games en online platforms maken interactie met de doelgroep mogelijk en kunnen zo de boodschap van een tv- of film productie versterken. Wij ontwikkelden online platforms, websites en apps voor verschillende TV & film producenten.
Dat alleen kinderen spelen is een groot misverstand. Volwassen spelen net zo graag en net zo veel. Door spelprincipes slim in te zetten wakkeren we een drijvende kracht aan: nieuwsgierigheid. Zo kunnen we zowel kinderen als volwassenen motiveren om te ontdekken, te spelen en te leren.
Wij ontwikkelen websites waarbij spelend leren centraal staat. Soms door letterlijk een (mini) game in te bouwen, maar vaak ook door speelse elementen toe te voegen die nieuwsgierig maken en uitnodigen om verder op ontdekking te gaan. En we zorgen uiteraard dat het er goed uit ziet op allerlei schermformaten en apparaten.
Winnen is belangrijker dan meedoen. O nee, andersom. Hoe dan ook, winnen doen we graag en vaak! Bekijk hier alle projecten die een award hebben gewonnen.
Kinderen en jongeren zijn misschien wel de leukste, maar ook de meest complexe en diverse doelgroep om voor te ontwerpen. Opgegroeid in het digitale tijdperk en ultiem snel afgeleid. Onze uitdaging? Digitale middelen ontwerpen die niet alleen leuk zijn, maar ook bijdragen aan hun ontwikkeling.
Artikelen van IJsfontein over de ontwikkeling van serious games en gamification trajecten voor zorginstellingen.