IJsfontein Homepage

Opdrachtgever: Ziggo

In samenwerking met trainingsbureau Vergouwen Overduin ontwikkelde IJsfontein de ‘Ziggo Wave Battle’. Het doel van deze game is om de salesprestaties van de retailpartners van Ziggo te verbeteren. In de game gaan medewerkers van verschillende winkels online de strijd met elkaar aan en leren zo op een interactieve manier de achterliggende behoefte van klanten te achterhalen.

Ziggo Retail Battle in het kort

In samenwerking met trainingsbureau Vergouwen Overduin ontwikkelde IJsfontein de Ziggo Retail Battle. Het doel van deze game is om de salesprestaties van de retailpartners van Ziggo te verbeteren. In de game gaan medewerkers van verschillende winkels online de strijd met elkaar aan en leren zo op een interactieve manier de achterliggende behoefte van klanten te achterhalen.

Hoe werkt het

In de game krijg je als speler te maken met verschillende klanten met ieder hun eigen gespreksonderwerpen. Aan de speler de taak de behoefte van de klant te achterhalen en hier vervolgens de juiste Ziggo producten aan te koppelen. Je kunt in de game niet alleen een eigen score, maar ook een winkelscore halen. De top 10 van de winnende winkelteams verdient een Live Show waarin extra training aangeboden wordt en krijgt een Mystery Coach op bezoek. Dit bezoek toetst nogmaals in de praktijk de cases uit de game en de winnaar wint een VIP-treatment voor een concert naar keuze in de Ziggo Dome.

Herbruikbaar

De inhoud van de quiz kan relatief gemakkelijk worden aangepast. Ziggo kan dit trainingsinstrument hierdoor gemakkelijk opnieuw gebruiken en meerdere keren per jaar inzetten. Elke keer beginnen alle winkels weer op nul en heeft iedereen dus weer net zoveel kans om te winnen.

Implementatie

Hoe leuk een game ook is, het moet wel gespeeld worden. Om daar zorg voor te dragen is veel aandacht besteed aan het implementatietraject. Promotieteams hebben de winkels bezocht om persoonlijk het spel uit te leggen en de medewerkers direct uit te dagen voor een battle. Daarnaast heeft elke winkel een poster met de uitleg van het spel ontvangen en is de bekendmaking van de winnaars gekoppeld aan verschillende live events. Hierdoor kwamen de medewerkers regelmatig op verschillende manieren in aanraking met de game. Dit heeft de betrokkenheid aanzienlijk verhoogd en geleid tot goede resultaten.

In totaal hebben 118 winkelmedewerkers deelgenomen aan de training. Een toename van maar liefst 400% ten opzichte van een klassikale training. 85% van de deelnemers heeft fanatiek (meerdere weken) gespeeld en 54% heeft de hele game uitgespeeld.

Uitproberen?

Wij verzorgen graag een demo op aanvraag.

Verder lezen?

Lees meer in het blog

Contact

Wat kunnen we voor jouw organisatie betekenen? Stuur ons een mail of bel ons op 020 33 00 111.