IJsfontein Homepage

28 augustus 2013

De jeugd heeft de toekomst en is daarmee een interessante en populaire doelgroep. Een doelgroep voor wie games en digitale applicaties gemeengoed is. Logisch dat veel bedrijven dit middel gebruiken om hun boodschap over te brengen of om gedragsverandering te bewerkstelligen.

Serious game

Opdrachtgevers benaderen ons met uiteenlopende vraagstukken over jongeren. Hoe zorgen we ervoor dat ze verstandig met seks omgaan, niet in de schulden belanden, of een gezond gewicht behouden? Een game op zich kan deze problemen niet oplossen. Het gaat erom dat jongeren zelf inzicht krijgen in de problematiek en leren hoe ze problemen kunnen voorkomen. En daar is een goede serious game bij uitstek voor geschikt. Spelers stellen hun eigen strategie op om te winnen en onthouden deze ‘regels’ veel beter dan wanneer iemand hen zou vertellen hoe het werkt. Maar, hoe goed een game ook is, de game moet wel de jongeren bereiken.

In de markt

Veel games zijn gratis te spelen, maar moeten toch concurreren met andere vrijetijdsbestedingen. De jongeren moeten weten dat de game er is en ze moeten een goede reden hebben om te gaan spelen en hun vrienden erover te vertellen.  Kortom, de game moet ‘in de markt’ gezet worden. Hoe doe je dat?

Tien gouden regels

Gebaseerd op publicaties van Frankwatching, Molblog, Marketingfacts, Youngworks, interviews met de doelgroep en natuurijk onze eigen ervaring presenteren we 10 gouden regels om jongeren te bereiken:

Bekijk hier een paar voorbeelden van serious games die IJsfontein voor jongeren heeft gemaakt:

 

Door : Jephta Peijs – Research & gamedesigner. Jephta Peijs is gamesdesigner bij IJsfontein en heeft ruime ervaring met de doelgroep kinderen en jongeren.

 

tekst