Wij denken mee. Over de plek die Playful learning moet hebben in een organisatie, in het onderwijs of de maatschappij. Wil je een game of een nieuwe manier van leren?
kennisNieuwsgierigheid is een van de belangrijkste drijfveren achter de wetenschap. Zouden we zonder ooit op de maan zijn geweest?
visieWij onderzoeken of onze concepten werken. Testen met de doelgroep is zonder uitzondering van toegevoegde waarde.
procesMeer en meer erkennen wetenschappers, onderwijsinstanties en organisaties dat leren effectiever wordt als je gebruikt maakt van spelprincipes. Een spel is een complex systeem en zo ontworpen dat de speler continu faalt en tegelijk vol zelfvertrouwen blijft. Er zijn korte feedbackloops, duidelijke doelen en de speler is zelf verantwoordelijk voor de oplossing. Gamedesign is het ontwerpen van gedrag, waarde en verantwoordelijkheid.
Wat ons betreft gaat Playful Learning dan ook veel verder dan het spelen van een spelletje. Het is een nieuwe manier van kijken naar motivatie en gedrag.
Bij IJsfontein werken makers met een visie. Dat betekent dat wij niet alleen tools ontwikkelen maar onze expertise ook inzetten voor andere doeleinden. Zo worden we regelmatig gevraagd te spreken op congressen of mee te denken met nieuwe onderwijsinitiatieven zoals de Nederlandse School. In kleiner verband organiseren wij workshops of masterclasses over game based learning, gamification of digitale didactiek.
Neem contact op of kom bij ons langs in Amsterdam!
Samen met universiteiten en een netwerk van experts werken we continu aan de innovatie van onze producten. Door deze manier van werken zijn veel van onze producten geaccrediteerd en gevalideerd. In ons Playlab spelen gebruikers met een papieren of digitaal prototype in een ontspannen setting.
In een andere ruimte volgen opdrachtgever en ontwikkelaars door middel van een livestream wat er gebeurt en hoe iemand reageert. Vaak wordt tijdens een playtest direct duidelijk waar de sterke en zwakke punten liggen en wat belangrijk is in de volgende fase van ontwikkeling.
Elk project is anders en hier passen we onze werkwijze, strategie en het team op aan. We staan garant voor een persoonlijke aanpak waarin we met onze klanten hard werken aan een doeltreffend eindproduct. Zo past een ‘lineaire’ methode goed bij kleinere projecten. Hierbij gaan we stap voor stap door het proces heen en is er één oplevering aan het einde.
Bij grotere, complexere projecten passen we vaak een ‘iteratieve’, meer agile methode zoals SCRUM toe. Daarbij delen we de productiefase in meerdere stappen en oplevermomenten op. Als research een belangrijk onderdeel is van het project maken we van tevoren afspraken wanneer we dit doen en wat de impact zal zijn op de rest van het project.
Bij elke opdracht kijken we naar verschillende vormen van interactiviteit en spel en zoeken we de elementen bij elkaar die voor de doelstelling van de opdracht het meest geschikt zijn. We ontwikkelen apps, websites, interactieve installaties, gamification, serious games en multimediatours met één gemene deler: playful learning
Daarnaast ontwikkelen we ook volledige digitale leertrajecten en gegamificeerde platforms voor permanente educatie. Afhankelijk van de vraag, de doelgroep en de context van de leerdoelen maken we samen met de opdrachtgever de beste keuze voor techniek en platform.
Voor er grote investeringen worden gedaan is het goed om te weten waar je aan begint. Een goede voorbereiding leidt immers vaak tot betere implementatie en een beter product. Wij bieden daarom analyse-trajecten en workshops aan. In een analysetraject brengen wij door middel van verschillende vormen van onderzoek in kaart welke leerinterventie passend is en aansluit bij de doelgroep.
In een workshop geven we de belangrijkste stakeholders in uw organisatie inzicht in de (on)mogelijkheden van game based learning.