IJsfontein Homepage

Categorieën: educatie, educatief, kinderen, serious game

Opdrachtgever: Uitgeverij Malmberg

In opdracht van Uitgeverij Malmberg heeft IJsfontein digibordsoftware ontwikkeld voor 3 nieuwe Argus Clou methodes voor aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek. Elk lesthema eindigt met een leuke klassikale afsluiting op het digibord.

In het kort

De Digibordrace is ontwikkeld voor leerlingen van groepen 5, 6, 7 en 8 (van 7 tot 12 jaar oud). In de Digibordrace wordt de lesstof op een speelse manier herhaald. Het spelletje wordt gespeeld als afsluiter van een lesthema. De oefensoftware  is ontwikkeld voor 3 nieuwe Argus Clou methodes voor aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek.

Hoe het werkt

Als een lesthema is afgelopen spelen kinderen klassikaal de Digibordrace. De groep is verdeeld in 3 teams die tegen elkaar spelen gedurende het jaar. Dit ziet er ongeveer zo uit:

  • een leerling komt voor de klas naar het digibord
  • vervolgens krijgt de leerling een quizvraag uit het thema dat behandeld is. Het team kan meedenken over het antwoord
  • het goed beantwoorden van de vraag levert een joker op voor in het spel
  • de leerling mag hierna een spelletje doen op het digibord

Feestje

Het afsluiten van een lesthema met een spelletje wordt ervaren als een ‘feestje’. Het motiveert de leerlingen om met de lesstof aan de slag te gaan en geeft ze iets om naar toe te werken.

IJsfontein en Malmberg

Verschillende leermethoden zijn vertaald naar speelse digitale middelen die dagelijks op school worden gebruikt. Bijna elk kind in Nederland heeft wel eens met onze producten gewerkt! Onze samenwerking heeft geleid tot een efficiënte producten met veel ruimte voor creativiteit en innovatie.

Ook oefensoftware laten ontwikkelen?

Wij denken graag mee over de mogelijkheden. Bel voor een vrijblijvend gesprek naar 020 33 00 111 of stuur ons een mail.

Verder lezen?

Lees meer in het blog

Contact

Lotte Vergouwen of Hans Luyckx 020 33 00 111.