IJsfontein Homepage

Categorieën: bedrijfsleven, e-learning, educatief, kinderen, serious game

Opdrachtgever: ING

De Postbank (nu ING) wilde kinderen al op jonge leeftijd leren hoe ze met geld om moeten gaan. IJsfontein ontwikkelde Blue World: een virtuele wereld vol leuke games en weetjes rondom geld.

Blue World in het kort

Bij een Postbank Easy Blue kinderrekening kregen kinderen de Blue Box. IJsfontein ontwikkelde de bijbehorende virtuele wereld: Blue World. In deze wereld kunnen kinderen spelen met geld. Ze leren onder andere munten herkennen, geld tellen, met geld rekenen, geld wisselen, prijzen vergelijken en geld beheren en plannen.

Hoe werkt Blue world?

Kinderen hebben een eigen blauwe caravan op het Blue plein. In de gebouwen aan het plein kunnen ze geld verdienen en nieuwe spullen voor hun caravan kopen.

Dagelijks budget

Alles draait om geld en hoe je daarmee omgaat. Een slimme speler kan veel bereiken, maar ook voor minder behendige spelers is het leuk. Het is niet erg om fouten te maken. Elke dag krijg je namelijk een nieuw budget.

Verder lezen?

Contact

Lotte Vergouwen of Hans Luyckx 020 33 00 111.