Projecten
Professionals
Young
Museum
Health
Expertise
Klanten
Professionals
Young
Museum
Health
Blog
Nieuws
Gaming
Onderzoek
Technologie
Educatie
Kinderen & jongeren
Zorg
Nieuwsbrief
Team
directie
Sales & communicatie
creatie
developers
projectmanagement
staff
Awards
Vacatures
FAQ
Contact
nl
en
de
Tumblies
Deel
11 december 2013
Zo houd je mensen wél vast: onboarden met impact
Letterprins genomineerd voor 2 Europese Digital Impact Awards
10.000 gebruikers Letterprins!
Veel mensen in korte tijd beter laten samenwerken: hoe doe je dat?
Waarom spelend leren effectief is (en wat je persoonlijkheid daarmee te maken heeft)
Meer bewegen: hoe doe je dat?
Vragenlijst invullen. Waarom zou je?
Hoe krijg je jongeren (niet) aan het lezen?
Ervaar in VR hoe het is om (gevorderde) dementie te hebben
Impact door empathisch te ontwerpen
1e IJscursie: maak scherpe keuzes om tot de kern te komen
De mens als spelend wezen
IJsfonteiner grijpt naar de sterren
#25jaarIJsfontein
Ik kan het niet (en dáárom kan ik het niet)
Hoe ik mijn dochter niet leerde schaatsen (en haar vriendinnetje dit wél deed)
Hoe jouw bedrijf kan groeien door te spelen
Onvoorwaardelijke liefde, wie wil dat niet?
In 4 stappen een verslaving ontwerpen
5 wetenschappelijke inzichten over serious games
Samen leven, leren en werken en onboarden op afstand (webinar)
Digitale training over Delirium. Zeker nu.
‘Grow It!’ app helpt jongeren in coronatijd
Samen leven, leren en werken op afstand
Keurmerk voor VR game in Cognitieve Gedragstherapie
Meer grip op je autopiloot
In the pocket: 2 nominaties Museumeducatie Prijs
Onboarding als Magic Circle
Hoe maak je een onboarding game die werkt?
Hoe ga je verantwoord om met digitale media en kinderen?
Innovatieprijs voor Daadkracht!
Whitepaper educatieve escaperooms
3X prijs voor onze musea
Delirium Experience Bewezen Effectief
Het leven door een andere bril: VR in Mental Health Care
Spelend slimmer worden
1 week | 2 nominaties
Gamen United met Trimbos
Workshop: How to implement user testing in your research design?
Canon wint Museum + Heritage award
Workshop voor ouders van Ukkies
Appril Festival
Hoe voorkom je dat jongeren te lang wachten met seks?
De eerste creatieve coalitie voor betere vormgeving van toekomstige zorg
Podcast Mental Health Game | NOS op 3
IJsfontein ontwikkelt innovatief digitaal leerplatform
DIY: Hoe bouw je een V-plotter?
Ontwerpen voor de zorg van morgen
Depressie therapie in virtual reality
Waarom jouw baas jou binnenkort een escape room laat bouwen
Next Learning Bootcamp “Game Changers” bij IJsfontein
Hoosbui! bij NEMO
Wat maakt leren leuk
IJsschool-voor-1-dag groot succes
IJsfontein ontwerpt lesdag tijdens lerarenstaking
Eerste weekend Canon Nederlandse geschiedenis groot succes
Goud en Brons voor IJsfontein in de International Serious Play Awards
Het ontwerpen van autonomie in een transparante wereld
Betere ouderenzorg in Singapore door Nederlandse game
Ontwerpen voor doeners én kijkers. Hoe doe je dat?
Serious game zorgt voor betere adoptie Skype for Business
Technologie: zegen of plaag ?
One framework to rule them all
Vijf redenen om niet bij IJsfontein te werken
Unieke samenwerking verbetert adoptie van Skype for Business
HKU en IJsfontein presenteren de zomercursus 'Ludodidactiek'
Soestdijk: Buitenplaats van Nederland
Hoe word je een goede opdrachtgever?
Van Schietbaan naar VR-lab
Waterlinie museum wint Heritage in Motion award
Can you fix it krijgt erkenning 'goed onderbouwd'
Openlucht Museum onthult eerste ontwerpen Canon van Nederland
Oeuvre prijs voor oprichters IJsfontein en Media Ukkie award voor Bollo
LET OP: nieuw adres
Wat kunnen gamedesigners je leren over goed fouten maken?
Bollo is blij! App genomineerd voor Spin én Media Ukkie award
Gezocht: afgestudeerde MBO-ers voor workshop in Amsterdam
Nieuwe aanpak jongeren en suïcide
Nederlandse school is radicale vernieuwer
Testers gezocht voor virtual reality app
Summerschool Ludodidactiek
Keep it simple: 5 lessen van onze scrummaster
Telefoon verlengstuk van je lichaam
Ontwerpen voor kinderen: vergeet je zoekbalk niet
IJsfontein brengt spelend leren naar Duitsland
Hoe valideer je een serious game?
Gouden boekje voor Tikkit
Het 'nieuwste' nieuwe werken
Programmeren voor kinderen
'Doorlopend in beweging' wint brons!
Over onderzoek: Priscilla Haring
Testers gezocht!
Homo ludens in Azie
Snellere adoptie technologie door serious game
IJsfontein door de ogen van Sil
De Nederlandse school
Welkom op onze nieuwe site
Hoe vergroot je het effect van een game?
Hij hangt!
De uitdaging van de toekomst: verdwalen
Onderwijs van de toekomst
Gamejammen in India
Uitgetest: Adventure creator
Lancering Hoi Holland!
Innovatie versus validatie
Ben jij huidskleurenblind?
NOT innovatie award
Awards voor Touch van Gogh
Technisch hoogstandje
Multimediatour Adlib integratie
Workshop gamedenken
Gedrag leidt naar inhoud
Programmeren als tweede taal
Preview delirium experience
Uitgetest: iBeacons
Slimme stad
VVN applicatie wint Award in Berlijn
Kinderen leren programmeren
De nieuwe verslaving heet leren
De kracht van serious games
Een beleving ontwerpen
Testen in het Playlab
Getest: 4K
Design to get lost
Virtuele parachutesprong in het Waterliniemuseum
Over de nieuwsbrief
IJsfontein goes India
Validatie van health games
Docent zkt. game
Touch van Gogh wint prijs
Vis op wielen
IJsfontein doet mee aan appril
Nominatie SpinAward
2x keurmerk 'valide game'
Innovatieve game technologie
Praktijkexamen verkeer app
De spelregels van gamification
Game Borrel bij IJsfontein
Apps maken voor kinderen: 5 tips
Van game- naar leerverslaving
Tumblies game in de appstore
Museumkids.nl wint Award
Drawing Cebu
Into D'mentia in het NRC
Van Polder naar Pensionville
Validatie als medium of middel?
Andy Warhol app voor Bugaboo
Serious games in de zorg
ABC in de magische cirkel
'Touch Van Gogh' app gelanceerd
Jongeren bereiken? 10 gouden regels
Gamen in de klas
Vliegen als een vogel
Leren door te gamen
15 jaar IJsfontein