IJsfontein Homepage

Categorieën: e-learning, educatie, educatief, gamification, jongeren, kinderen,

De interactie tussen docent en leerling is en blijft cruciaal voor het vak wiskunde. De nieuwe methode MathPlus geeft docenten meer mogelijkheden om effectief om te gaan met verschillen tussen leerlingen. IJsfontein ontwikkelde het online didactisch concept, het interactiemodel en de grafische identiteit van deze digitale leeromgeving.

Adaptief

Directe feedback, verschillende manieren van uitleggen en opgaven op hun eigen niveau betrekken de leerling meer bij de les. Met het adaptief werken met MathPlus komen alle leerlingen sneller op het gewenste niveau en kunnen goede en excellente leerlingen zich profileren.

In de praktijk

Elk hoofdstuk uit MathPlus begint met een aantal voorbeelden uit de praktijk. Zo zien leerlingen hoe de theorie van dat hoofdstuk wordt toegepast in voor hen herkenbare situaties. Dat maakt wiskunde sprekender en levendiger. En het motiveert leerlingen bij de start van een nieuw hoofdstuk. Docenten kunnen op elk gewenst moment de voortgang van leerlingen monitoren via een online dashboard.

Het uitgangspunt van MathPlus is het creëren van een digitale leeromgeving die de docent helpt gemakkelijker in te spelen op verschillen tussen de leerlingen en leerlingen stimuleert en motiveert in hun werk.

Contact

Lotte Vergouwen of Hans Luyckx 020 33 00 111.