IJsfontein Homepage

Opdrachtgever: KPN

KPN wilde zijn klanten beter advies geven. IJsfontein ontwikkelde daarom de serious game City Link. Een dienstverlener die doet wat je vraagt is goud waard, maar een dienstverlener die meedenkt, is onbetaalbaar.

‘City Link’ in het kort

Hoe schud je medewerkers die al jaren op dezelfde manier met hun klanten omgaan wakker? Door ze zelf te laten ontdekken welke voordelen een nieuwe benadering heeft!

Hoe het werkt

In City Link reageren spelers op vragen van virtuele klanten. Door te scoren op klanttevredenheid en klantrelatie verdienen ze credits. De klanttevredenheid is hoog wanneer klanten direct een goede oplossing krijgen. De klantrelatie is goed wanneer klanten ook passende oplossingen op lange termijn krijgen.

Contact met de manager

Sommige missies kunnen spelers zelf oplossen, voor andere moeten ze contact opnemen met hun manager. Bijvoorbeeld als er behoefte is aan een expert, als het contract aangepast moet worden of als er een vraag is voor bijscholing.

Ook de managers worden getraind

Spelers sturen via het spel berichten naar de mobiele app van hun manager. De managers beoordelen het bericht, waardoor zowel spelers als zijzelf credits krijgen. Zo worden medewerkers getraind in het doorgeven van berichten, en managers in het beoordelen en adequaat reageren hierop.

Een vergelijkbare game voor jou bedrijf?

Wij denken graag mee over de mogelijkheden. Bel voor een vrijblijvende afspraak naar 020 33 00 111 of stuur ons een mail.

Verder lezen?

Lees meer in het blog

Contact

Wat kunnen we voor jouw organisatie betekenen? Stuur ons een mail of bel ons op 020 33 00 111.