IJsfontein Homepage

11 december 2013

Museumkids,nl, al eerder genomineerd voor een Artifex award, heeft een Interactive Media Award gewonnen in de categorie Kids. De website is door een deskundige jury beoordeeld op 5 niveaus, design, content, functionaliteit, usability, standards compliance and cross-Browser compatibility. Er waren maximaal 500 punten te behalen en museumkids.nl behaalde er 475.

Deze prijs maakt ons kwartet compleet. Lekker goedkoop, Smartgate: the game en Jump! wonnen eerder al een Interactive Media Award.

Waar begint een museumbezoek?

IJsfontein  heeft Museumkids.nl ontwikkeld in opdracht van de Nederlandse Museum Vereniging. Op de site kunnen kinderen zien wat er in musea te ontdekken is d.m.v spannende games en leuke wedstrijden.  Het is een crossplatform project, waarbij we na zijn gaan denken over een alternatieve manier van denken over museumbezoek.

‘Begint een museumbezoek bij de kassa, of begint het drie weken daarvoor als de ouders bedenken wat ze in de komende weekenden gaan doen? Of wanneer een kind een vraag heeft die met oude koetsen te maken heeft? Waar begint en eindigt een museum? Bij de muren van het pand, of kan die collectie zich ook op Hyves bevinden? Dat zijn vragen die raken aan de veranderingen die nu plaatsvinden in de hele wereld en waarop we antwoorden zoeken”, aldus Evert Hoogendoorn, gamedesigner en strateeg bij IJsfontein.

Op museumkids.nl kun je verschillende spelletjes spelen. Het karakter Tikkit is een nieuw in het leven geroepen, gek monster dat als verbindend element in de games fungeert. De kinderen krijgen in de spellen uitleg over de objecten en waar ze ze in het echt kunnen bekijken. Ze maken al spelend kennis met museumschatten en de musea. Naast spelletjes vind je op de site ook het laatste ‘museumnieuws en de mogelijkheid om musea te beoordelen. Kinderen bepalen zo samen het leukste ‘kidsproof’ museum van Nederland.

 

lees hier meer over het project museumkids.nl of bekijk natuurlijk de website www.museumkids.nl